Soon after the Merrimack was raised, the Confeder…
CSS Virginia war die erste von der Confederate States Navy während konstruiert Panzerschiff Bürgerkrieg (1861-1865). Mit dem Panzerschiff USS Monitor der Nordstaaten kam es zum ersten Gefecht von zwei Panzerschiffen der Geschichte.Als die konföderierten Truppen die Marinewerft Gosport in Norfolk, Virginia eroberten, fiel ihnen die bis zur Wasserlinie abgebrannten Überreste der ehemaligen USS Fregatte Merrimack in die Hände.Die noch vorhandenen Reste wurden bis zur Wasserlinie vollständig entfernt. Dabei fuhr die Flotte in die Mündung des James bei Hampton Roads, wo die Virginia zuerst die Segelfregatte USS Cumberland angriff. Gemächlich ließ es die Mannschaft der CSS "Virginia" am Morgen des 9. CSS VIRGINIA | Quarstein, John V. | ISBN: 9781540209412 | Kostenloser Versand für alle Bücher mit Versand und Verkauf duch Amazon. In den folgenden Wochen belauerten sich die Schiffe der Nordstaaten und die Virginia, doch zu einem weiteren Gefecht kam es nicht.Das Gefecht zwischen der CSS Virginia und der USS MonitorAls der Nordstaaten General McClellan mit seinen Truppen vorrückte, zogen sich die Truppen der Konföderation im Mai 1862 aus Norfolk zurück. Dieser konnte mit seinen Geschützen ebenfalls nicht die Panzerung der Virginia durchdringen, musste dafür selbst schwere Schäden durch Beschuss einstecken. CSS Virginia was the first ironclad warship constructed by the Confederate States Navy during Civil War(1861-1865). 1861
Laid down:
It is estimated that the society contributed more than $30,000 towards However, after this promising start, significant delays plagued the new ironclad. Diese richtet sich nach der Datenschutz-Grundverordnung der EU (DSGVO). Get great deals on eBay! Hier kam es zum ersten Gefecht von zwei Panzerschiffen in der Geschichte der Seekriegsführung, wobei keines der Schiffe eine Entscheidung herbei führen konnte. Die Virginia, in der Literatur regelmäßig als CSS Virginia bezeichnet, war ein Panzerschiff der Confederate States Navy im Sezessionskrieg. Mai 1862 auf Grund gesetzt, angezündet und nach der Sprengung der Pulverkammer vollständig zerstört.Durch die Nutzung dieser Webseite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zur Verbesserung des Online-Ergebnis zu. The smaller, nimbler Neither ironclad was ever to fight again. When she was first commissioned into the United States Navy in 1856, her name was The practice of using primary and secondary naval flags after the British tradition was common practice for the Confederacy, linked as she was by both heritage and economy to the British Isles. März 1862 angehen, als sie aus dem Hafen von Hampton Roads, Virginia dampften.
This immense RELIC WEIGHS 1,340 POUNDS, wrought iron, and as a sovereign of the war, and an object of interest as a revolution in naval warefare, would suit a Museum, State Institute, or some great public resort. The CSS Virginia: Sink Before Surrender: Quarstein, Director Newport News Museums John V: 9781626192935: Books - Amazon.ca The fledgling Confederate Navy therefore adopted and used ensigns, jacks, small boat ensigns, commissioning pennants, and signal flags aboard its warships during the Civil War. Am 17.Februar 1862 wurde sie in Dienst gestellt.Angetrieben wurde das Schiff von zwei Dampfmaschinen mit vier Kesseln die rund 1.200 PS leisteten. The wreck was surveyed and her lower hull and machinery were discovered to be undamaged. Da der Tiefgang der Virginia zu hoch war um den Fluss James hinauf zu fahren und ein Durchbruch durch die Blockade der Nordstaaten zu riskant war, wurde das Schiff an 11. On May 10, 1862, advancing Union troops occupied The name of the warship which served the Confederacy in the Battle of Hampton Roads has become a source of confusion, which continues to the present day. CSS Virginia war die erste dampfbetriebene Panzerschiff durch die eingebaute Confederate States Navy während des ersten Jahres des amerikanischen Bürgerkrieges; sie wurde als konstruiert Kasematte gepanzert mit der angehobenen und abgeholzt ursprünglichen unteren Rumpf und Motoren der versenkten Dampffregatte USS Merrimack. The CSS Virginia was constructed from the burned hulk and salvaged machinery of the USS Merrimack, a ship imperfectly scuttled by retreating Union forces and subsequently salvaged at Norfolk's Gosport Naval Yard in April 1861. USS In their routine patrol of the James River, the squadron was surprised to discover, on the morning of October 22, that the Union Army had finished fortifying Her final action took place on January 23–24, 1865 when the Confederate Olmstead, Edwin; Stark, Wayne E.; Tucker, Spencer C. (1997). The CSS Virginia had approximately the following spec: Length Over All: 278 feet (85m) Beam (Maximum): 51 feet (15.6m) Draft (Maximum): 22 feet (6.7m) Displacement: 4100 metric tons (or tonnes) Power: 1200 ihk (900kW) At 1:48 the model would have the following dimensions: Length Over All: 69 1/2 inches (1765mm) Beam (Maximum): 12 3/4 (324mm) Draft (Maximum): 5 1/2 inches (140mm) If you … The hull's burned timbers were cut down past the vessel's original waterline, leaving just enough clearance to accommodate her large, twin-bladed The Battle of Hampton Roads began on March 8, 1862, when The next day, on March 9, 1862, the world's first battle between ironclads took place. CSS Virginia was a steam-powered battery design ironclad warship of the Confederate States Navy during the American Civil War, built using the remains of the scuttled USS Merrimack in 1862. of the first iron-clad ever built, the celebrated Ram and Iron Clad Virginia, formerly the Merrimac. CSS Virginia was the first steam-powered ironclad warship built by the Confederate States Navy during the first year of the American Civil War; she was constructed as a casemate ironclad using the raised and cut down original lower hull and engines of the scuttled steam frigate USS Merrimack. The battle is chiefly significant in naval history as the first battle between ironclads.